weernaaritalie.reismee.nl

Dag 1; We zijn weer op weg...!

Hallo en welkom op ons reislog!

Na onze reisblogs van onze vorige Italiereis (www.naaritalie.reismee.nl) en vorig jaar van onze 'staycation' (www.gewoonthuis.reismee.nl), de leuke reacties daarop en het feit dat we het onwijs leuk vinden dit reisdagboek ook op papier te kunnen bestellen als supergave herinnering, gaan we ook deze vakantie weer aan het schrijven. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar we ons bevinden en waar we zijn geweest!

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom. Ik zal ook regelmatig een link op facebook plaatsen, maar wellicht niet van iedere blog. Ook kan het weleens voorkomen dat we bijvoorbeeld waardeloze wifi hebben of gewoon een lange dag, dan komen de verhalen een dagje later ;-).

Leuk dat je met ons meereist!

Terug naar vandaag; de laatste schooldag van de jongens, en om 12.00u start niet alleen de schoolvakantie, maar ook onze vakantie! Dus als Lucca om 12.00u feestelijk over de rode loper naar buiten komt, ze met dikke knuffels zijn uitgezwaaid en we naar huis zijn gelopen is het tijd om in de auto te stappen voor de 1e rit. We rijden vandaag naar Europapark in Zuid-Duitsland, een rit van zo'n 580 km. We hebben geen idee wat voor drukte we kunnen verwachten, en hebben ons op het ergste voorbereid. Het lijkt alles mee te vallen, af en toe 5 minuten langzaam rijden, en hoe later het wordt hoe rustiger op de weg. De jongens zijn engeltjes op de achterbank, ze zijn normaal al niet moeilijk, maar met beide een nieuwe ipad op schoot horen we ze helemaal niet meer. Timo had vooraf al met bijna smekende ogen gevraagd of we niet ook nog wat files konden doen, immers alle 5 de delen van Pirates of the Caribbean red je niet in een uurtje of 8... Om 20.30u rijden we de camping van Europapark op. Of nou ja, camping, xxl-parkeerterrein met stroompunten is een betere benaming. De faciliteiten en het centrum van het park zijn overigens prima en in western-thema, superleuk aangelegd. De parking zelf oogt nogal rommelig, gelukkig hoeven we er alleen maar te slapen! Als de caravan staat wandelen we nog even een rondje over het terrein, spelen de jongens nog even in de speeltuin en dan is het toch echt tijd om te douchen en onze bedjes op te zoeken, morgen staat er natuurlijk een dagje pretpark op het programma, dus hopelijk uitgerust weer op!

Toos

Hele fijne vakantie. En natuurlijk ga ik jullie weer volgen.

Elle

Super leuk om met jullie reisavonturen mee te lezen.

Yvette

Ik dacht er van de week nog aan dat ik het zo gezellig vond om mee te lezen de vorige vakanties. En nu zie ik net dat jullie deze vakantie ook weer bloggen. Super leuk!

Wilhelmien

Wat superleuk weer! Lekker lezen over jullie vakantieavonturen. Natuurlijk wens ik jullie viertjes een hele fijne en veilige vakantie geniet ervan.

erik

fijne vakantie