weernaaritalie.reismee.nl

Dag 4; Lago Maggiore

Na een aantal dagen op tijd op, mogen de heren vandaag uitslapen terwijl mama nog voor 8u al in de bus richting Locarno zit om vervolgens de 5,5km terug naar de camping hardlopend langs het meer te doen. Een erg mooie route, al was het als vroeg warm in de zon en dat maakte het toch even pittig. Een van onze weinige ‘vakantieregels’ is, dat de jongens de ipads alleen voor het ontbijt (eigenbelang van ons om af en toe lekker uit te slapen) en tijdens langere autoritten (wederom eigenbelang van ons, ik beken ) mogen, vandaag hebben ze dus een keertje mazzel, omdat we wat later ontbijten.

Na de afgelopen drukke dagen, vandaag wat rustiger aan. Op het einde van de ochtend gaan we lopend naar het ‘centro commerciale’ niet ver van de camping. We hebben wat boodschappen nodig, en als we er toch zijn gaan we eerst nog even winkelen en sluiten we af met koffie en cappuccino in een restaurantje. Als we net na 13u terug zijn, spreken we af even ‘siesta’ te houden bij de caravan. De heren vermaken zich heerlijk met de lego en papa en mama met een boek en tijdschrift.

Het is al na 15u als we dan uiteindelijk bepakt en bezakt met luchtbedden, zwembanden en handdoeken naar het meer wandelen. We dobberen lekker rond, de mannen hebben dikke pret op de 'opblaasklimtoestellen' in het water, we spelen met de bal en de tijd vliegt voorbij. Omdat de oudste toch ook nog graag naar het zwembad wil, verhuizen we het hele circus rond 17.45u die kant op. Ook daar volop waterpret natuurlijk en voor we het weten is het tijd om te gaan douchen en aankleden. We hebben namelijk afgesproken vanavond met de bus (die overigens gratis is voor campinggasten) naar Locarno te gaan om te gaan eten en nog wat te winkelen. Dat eten is helemaal goedgekomen, de winkels bleken helaas allemaal al gesloten (al moet ik er eerlijk bij zeggen dat de mannen in mijn gezelschap dat totaal niet erg leken te vinden ). We wandelen nog even door het stadje en zijn uiteindelijk eerder dan gepland rond 21u weer op camping. Daar gaan de jongens eensgezind verder met hun legospel van vanmiddag en kunnen wij alvast wat opruimen, want morgen staat er weer een reisdag op het programma. We reizen door naar Italië en hopen ergens morgenmiddag in Toscane aan te komen!

Reacties

Reacties

Eline

Jammer van het shoppen. Maar heerlijk verhaal weer. En wat knap van jou! Goede reis weer voor morgen. Ik wacht rustig op het volgende verhaal. (Zo voel ik me ook eeb beetje op vakantie)

Wilhelmien

Goed bezig , Corianne. Gewoon hardlopen als je vakantie hebt! Dikke pluim, hoor! En verder weer een heerlijke vakantiedag , het water is heerlijk met de warme temperaturen . Goede reis morgen, ben weer benieuwd naar het volgende verhaal.

Toos

Wat knap om het hardlopen ook in je vakantie te doen, complimenten hoor.

Yvette

Goed bezig met dat hardlopen! Ik heb voor de zekerheid mijn sportbroek ook maar ingepakt. Ik weet alleen nog niet op welk moment ik ‘m ga uitpakken ?.
Spreek je snel.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!