weernaaritalie.reismee.nl

Dag 5; Reisdag naar Toscane

We hebben weer een reisdag voor de boeg, dus op tijd opruimen en ons klaar maken voor de rit van ongeveer 420km, van Zwitserland naar onze 1e bestemming in Italië. Vooral in het Zwitserse deel treffen we al veel wegwerkzaamheden, daarna kunnen we goed doorrijden, al treffen we tussen Parma en La Spezia nog wel een flinke (onweers-)bui. Toch rijde we een kleine 6 uur later de poort van camping Belsito in Toscane door. We boffen, omdat het nog niet druk is mogen we zelf ons plekje uitkiezen en daar hoeven we niet lang over na te denken; er is nog een luxe plaatsje met privé-sanitair pal aan het zwembad vrij en met die waterratten van ons is dat ideaal. We kennen de camping van onze vorige Italië-reis en waren toen erg enthousiast.

De jongens hebben hun zwembroeken al aan nog voor we de pootjes van de caravan hebben uitgedraaid en dat maakt dat wij alles rustig op kunnen zetten. We blijven hier een weekje, dus de luifel kan op en de extra koelkast uit de auto. Als ook daarna papa en mama weer zijn afgekoeld, besluiten we nog even naar de supermarkt te rijden voor boodschappen voor de komende dagen. De jongens zijn dol op die grote winkels, vooral omdat ze meestal voorzien zijn van bijzondere visafdelingen en niet te vergeten een flink assortiment speelgoed, haha!

Op de weg terug zoeken we een pizzeria om de eerste echte Italiaanse pizza’s te proberen. Hmmm... hier kunnen we wel aan wennen! Het is al tegen 21u als we weer bij de caravan zijn, tijd om nog even een rustig spelletje te spelen, de blog bij te werken en wat te drinken tot onze oogjes toch echt bijna dichtvallen... Buona Notte!

Toos

Top dat jullie zo'n fijn plekje hebben. Dat wordt dus een weekje met héél veel zwemplezier. Maar jullie zullen vast nog wel iets gaan bekijken in de omgeving. Veel plezier.

Nicolet

Vind het zo leuk om te lezen dat ik alweer uit kijk naar de volgende . Geniet lekker van jullie vakantie !

Wilhelmien

Wat verlaat om jullie verhaal alweer te lezen, maar fijn dat de reis op de onweersbui na goed verlopen is. En leuk dat jullie je eigen plekje mochten uitkiezen. En dan die supergrote pizza's wat zal dat lekker gesmaakt hebben! Konden jullie het helemaal op of toch een doggiebag mee naar de caravan? Geniet van jullie weekje op deze camping en rust goed uit.