weernaaritalie.reismee.nl

Dag 12; Reisdag -> Gardameer

Het is weer verhuisdag vandaag; we verruilen het geweldige Toscane voor het hopelijk even geweldige Gardameer. We willen op tijd gaan rijden, dus om 7u op om ontbijt te maken, in te pakken en aan te koppelen en een klein uurtje later rijden we de camping af. Het 1e stuk tot Florence is druk vanwege de ochtendspits, maar daarna kunnen we goed doorrijden en dus staan we rond de middag op onze nieuwe plek. We hebben gekozen voor dezelfde camping als 3 jaar geleden; camping Le Palme, tussen Lazise en Peschiera del Garda. We kozen toen deze camping omdat hij niet zo groot is, maar toch alle faciliteiten, waarvan de belangrijkste voor de kids de zwembaden met glijbanen, biedt. Ik moet even slikken als we op de plattegrond zien welke plaats we hebben gekregen, wat verder van het zwembad en speeltuin, richting het meer, maar als we op de plaats zijn en het blijkt dat we geweldig zicht op het meer hebben en ook nog eens een voor Italiaanse begrippen zeer ruime plek, is het helemaal toppie!

We hebben voortaan aardig handigheid en opbouwen en opzetten, dus met 45min, zitten we heerlijk onder de luifel met een drankje. We brengen de middag lekker door aan het zwembad en daar worden de glijbanen natuurlijk uitgebreid getest. Rond 17u zijn we terug bij de caravan en breiden we het spelletjesassortiment uit met Kolonisten van Catan, en de volgende 2u zijn we bloedje fanatiek aan het spelen. Vraag me niet hoe, maar onze kleine boef wint glansrijk, de geluksvogel!

We koken lekker buiten op de Skottel en wandelen daarna een stukje langs het meer voor de geweldige zonsondergang en een heerlijke gelato, die op een terrasje met live muziek natuurlijk nog lekkerder smaakt. Vooral het ‘spaghetti-ijs’ van de oudste van in de smaak. Normaal is hij niet zo van de pasta met rode saus, maar dit is ‘de lekkerste spaghetti ever!’. Het is al tegen 22u als we terug bij de caravan zijn, dus tijd om te douchen en daarna lekker de bedjes in. Morgen eens kijken wat het Gardameer nog meer te bieden heeft...

Wilhelmien

Fijn dat de reis goed verlopen is, en dat het kampeerplekje toch meegevallen is. Ja, en van wifi ben je afhankelijk als je ons op de hoogte wilt houden. Geniet ze samen.