weernaaritalie.reismee.nl

Dag 19; Waterpret(-park)!

Niet alleen in Nederland wordt het warmer, ook hier in Italië gaan we steeds een graadje omhoog. Om lekker af te koelen staat er vandaag een dagje waterpretpark op de planning.

We ontbijten dan ook een beetje op tijd en pakken daarna alle spullen bij elkaar. Het is een klein halfuurtje rijden naar Cavour, het waterpark waar we voor gekozen hebben. Het park is ontzettend ruim van opzet en de verschillende baden liggen her en der verspreid in een prachtige groene tuin met grasvelden, parasols en volop begroeiing voor natuurlijke schaduw. Er zijn 2 grote glijbanen, die moeten natuurlijk als eerste worden getest. Helaas blijkt de jongste voor de ‘kamikaze’ weer een paar centimeter te klein, minimale lengte 1.38m… De andere megaglijbaan mag gelukkig wel, en wat komen ze er met een grijns vanaf!

Na deze glijbanen gaan we bad voor bad het park rond. De meeste andere baden zijn ook voorzien van meerdere glijbanen en die worden uiteraard allemaal vakkundig getest. De oudste vindt het ‘rainforest’ ook erg leuk. Met behulp van een net boven het water, moet je er via grote boomstammen naar de overkant zien te komen. Omdat onze kleine man nog niet bij het net kan zijn we even bang dat hij niet droog de overkant haalt (wat op zich natuurlijk helemaal niet erg is in een waterpark), maar onze kleine atleet springt schijnbaar moeiteloos zo naar de overkant.

Vlakbij onze handdoeken is ook een kneipp-parcours; een speciaal voetenbad met afwissend koud en warm water, wat goed zou zijn voor de doorbloeding. We lopen dan ook alle vier braaf achter elkaar aan de aangegeven route, kom maar op met al die positieve effecten die het volgens het bord zou hebben.

Natuurlijk lunchen we lekker in het park en het wordt pas echt een feest als onze kleine ontdekkingsreiziger in de gaten krijgt dat de toiletten ivm de hygiëne hier van de Franse hurktoiletten zijn. Ik geloof dat hij wel 15x is geweest vandaag. Ook na de lunch plonzen we weer lekker verder en tussendoor onder de bomen met toch wel een briesje, voelt die 35gr toch nog best aangenaam. Het is al na 18u als we weer in de auto zitten. We hebben besloten om naar Borghetto sul Mincio te rijden, wat maar een paar kilometer van het aquapark ligt en nog op onze to-do-list stond.

Borghetto is een piepklein middeleeuws dorpje aan de rivier de Mincio met prachtige huisjes, watermolens, doorkijkjes en oude kastelen. Niet een plek waar je een hele dag rondslentert maar daarom voor ons nu prima. We maken wat foto’s en de jongste wil echt even zelf ervaren hoe hard dat water nou stroomt. Vooruit dan, met een stevige hand van mama mag hij naar beneden klimmen om via de stenen zijn tenen in het water te steken. Gelukkig bezit dit dorpje ook een gelateria, dus goede reden voor ons om nog even lekker op een bankje te ploffen met een ijsje voor we weer naar de auto wandelen en verder terug rijden naar de camping.

In de avond werd er op de camping vanavond een schuimparty in het zwembad gegeven en daar gaan we natuurlijk ook nog even naartoe. Ook dat was natuurlijk weer dikke pret. Beetje jammer was wel dat mama ondanks al dat schuim nog steeds wilde dat er gedoucht werd “nou we zijn toch al superschoon”… Omdat het nog steeds erg warm is buiten (laat staan in de caravan) schuift de bedtijd steeds een stukje verder op, maar ook al is het weer wat later, ook nu komt er toch echt weer een einde aan een heerlijke vakantiedag!

Wilhelmien

Wat een heerlijke dag, met veel water. Ja, ook hier is het warm, dus net als jullie rustig aan doen en genieten. Het afsluiten met en heuse schuimparty is natuurlijk helemaal het einde voor de jongens. Geniet ze nog de laatste dagen , hier kijken zeker uit naar mooie verhalen.