weernaaritalie.reismee.nl

Dag 20; Shoppen is ‘cool’!

Langzaam aan gaan we alweer naar het einde van ons verblijf aan het Gardameer en inmiddels hebben de meeste dingen van ons wensenlijstje wel gedaan. Buiten boodschappen doen staat er eigenlijk niet veel op de planning voor vandaag. Na het ontbijt besluiten we dan ook op tijd richting supermarkt te rijden. Eenmaal in de auto besluiten we eerst langs een outletwinkel met zwemspullen te gaan om te kijken of ze hier voor onze wedstrijdzwemmer nog wat leuks hebben. Binnen is het daar heerlijk koel dus we maken geen haast en uiteraard slagen we prima. Bij de kassa hoor ik voor me iemand vragen hoe ver het nog is naar het grote winkelcentrum in de buurt. Als ik hoor dat dat maar 5min is besluiten we (ja idd, gezamelijk) om daar naartoe te rijden. Mama gaat op kledingjacht en de jongens zijn in hun nopjes met wederom een xxl-speelgoedwinkel. We rijden nog een stukje verder richting Busselengo, wederom naar een heerlijk airco-gekoeld winkelcentrum waar een vestiging zit van Old Wild West, het cowboyrestaurant waar we ook in Zwitserland zijn geweest. Het is inmiddels al na 14u dus tijdens de uitgebreide lunch bedenken we dat we vanavond niet te veel meer in huis halen voor het eten. De lunch met BBQ-hamburgers, frietjes en een ijsje na is heerlijk en als de jongens als we verder lopen ook nog een tafelvoetbaltafel spotten is het bijna een echt dagje uit, haha! Terwijl zij het ene potje na het andere spelen, doe ik de boodschappen in misschien wel de mooiste en grootste supermarkt die we tot nu toe hebben gezien deze vakantie.

Uiteindelijk is het al bijna 16.30u als we weer terug op de camping zijn. Gauw de zwemspullen pakken, en tot het zwembad sluit vermaken en verkoelen we heerlijk bij het water.

In de avond weer spelletjestijd met wat lekkers uiteraard en dan begint de onverwacht dikke pret. Ik had een zak chips gekocht in de veronderstelling dat het van die kaasflips waren, echter waren het zeg maar alleen de flips (zonder smaak). De kids proeven ook en roepen meteen; he, dit smaakt als playmais. (Voor wie het niet kent; een soort grote chipito’s in felle kleuren die dmv water aan elkaar plakken en kunnen worden gebruikt om te knutselen.) Nu heb ik dit zelf nog nooit geproefd dus dat durf ik niet te zeggen, maar ik probeer het even uit en ja hoor, de stukjes plakken prima aan elkaar. Dit tot grote hilariteit van de kinderen uiteraard, die de rest van de zak gebruiken om mee te spelen! En dat voor €0,65 per zak, terwijl ik in Nederland minimaal het 10-voudige betaal.

Later op de avond wandelen we nog even naar het terras voor de minidisco en spelen zelfs nog een ronde Bingo mee. Helaas geen prijs maar wel dikke pret.

Wanneer we weer bij de caravan zijn is het toch echt bedtijd of in het geval van de oudste hangmattijd, want sinds gisterenavond slaapt meneer buiten in de hangmat (mocht iemand me uit kunnen leggen waarom hij het vertikt in een tentje te gaan liggen, maar wel buiten in de openlucht in een hangmat slaapt, graag, ik snap hem namelijk ff niet). En zo zit ook dag 20 er weer op...

Reacties

Reacties

Wilhelmien

Ik kan je uitleggen waarom Timo liever in de hangmat slaapt buiten, als in zo'n klein tentje, zijn opa zaliger sliep als het erg warm was ook het liefste buiten in de tuin en werd dan heerlijk fris (ha, ha) en fruitig wakker. Misschien toch genen? Maar weer een heerlijk dagje waarin iedereen zijn hart heeft op kunnen halen met shoppen en uren kijken naar al dat moois in een xxl speelgoedwinkel. En zeker wel heel veel zakken play mais gekocht ha, ha, lekker goedkoop.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!