weernaaritalie.reismee.nl

Dag 2; Pretparkpret in Europapark

We staan vandaag voor vakantiebegrippen op tijd op en ontbijten lekker in het zonnetje. Als alle gezichten en schouders zijn ingesmeerd (ze beloven 33gr vandaag), de ontbijtboel aan kant is en de rugzak is gepakt, is het tijd om richting het park te lopen. Omdat we met onze Eftelingkaarten gratis entree hebben, halen we onze kaartjes op bij de informatiebalie en al om 08.50u zijn we in het park. We zijn verrast dat de eerste attractie waar we naartoe lopen al open is, daar maken we dankbaar gebruik van. Het park is echt ontzettend groot, dus we weten vooraf dat het niet gaat lukken alles te doen wat we zouden willen. Ook dit park beschikt over een handige app, met plattegrond en wachttijden en daarop geven we onze ‘favorieten’ aan, kunnen we mooi in de gaten houden waar het wel of niet druk is. De vele achtbanen blijken niet alleen bij onze jongens populair, toch lukt het ze bijna allemaal te doen met maximaal 30 min wachten, langer gaan we niet in de rij staan hebben we vooraf afgesproken. Gelukkig zijn er ook veel shows en attracties zonder wachttijd, wij gingen naar ‘Paddington on Ice’ en dat was zeker geen verkeerde keus. Geweldig om alle schaatsers en schaatssters die sprongen te zien maken en met momenten zaten er ook grappige scenes tussen.

Natuurlijk ook regelmatig koffie- of ijsjespauze en er was vooraf al unaniem besloten dat we zouden lunchen bij ‘foodloop’. Een supergaaf restaurant waar je je eten zelf via een schermpje mag bestellen en het vervolgens via een achtbaan (ja, inclusief looping!) bij je tafel wordt afgeleverd. Verkooptechnisch ook slim, want zeg maar eens nee tegen die puppy-ogen die aangeven nog zooo’n dorst te hebben, terwijl je als mama toch echt het vermoeden hebt dat het niet door die dorst komt, maar door het feit dat die cola over achtbaan komt?... In de middag zijn vooral de waterattracties aan de buurt, want met de warmte koelt dat prima af.

We houden het vol tot sluitingstijd en wandelen dan terug naar de camping, waar we een broodje eten, de jongens douchen en nog even mogen tekenen en kleuren en daarna worden de bedjes opgezocht. Morgen weer een reisdag voor de boeg, we rijden dan als het loopt zoals gepland naar Zwitserland, waar we een paar dagen zullen blijven aan de noordkant (Zwitserse kant) van het Lago Maggiore.

Yvette

Klinkt als een hele leuke dag!

Els

Geweldig om jullie belevenissen te lezen. Veel plezier?

Wilhelmien

Dag twee is weer goed verlopen, de jongens hebben weer genoten zo te lezen. Hopelijk papa en mama ook. Een goede reis morgen.