weernaaritalie.reismee.nl

Dag 3; Reisdag naar Lago Maggiore

Ook vandaag weer op tijd op, we hebben weer een reisdag voor de boeg en het is fijn de middag weer lekker op de volgende bestemming door te kunnen brengen. We hebben een route van 340km gepland naar de Zwitserse kant van het Lago Maggiore. Onze vorige Italië-rondreis hebben we een paar dagen aan de Italiaanse zuidkant doorgebracht en nu is het noorden aan de beurt. De autorit valt mee, de Gortharttunnel doen we met een halfuurtje file, maar verder gewoon lekker rustig op de weg, al maakt het ook groot verschil dat er natuurlijk vandaag geen vrachtverkeer op de weg zit. Net na de middag zoeken we een camping op in de buurt van Locarno en de keus viel op Camping Campofelice. We kiezen een schaduwrijk plekje uit en besluiten daarom de luifel niet op te zetten voor die 2 nachten.

We gaan eerst op verkenning op de camping, en de ijssalon is onze eerste stop... Check...; Ijsjes goedgekeurd! . We wandelen langs het strand en de jachthaven van de camping en tot slot nemen we nog een kijkje bij het zwembad zodat de jongens kunnen kiezen bij welk water ze de middag door willen brengen. Een lastige keus maar uiteindelijk wint het zwembad en koelen we daar heerlijk af! Rond 16.30u terug naar de caravan voor een drankje en wat lekkers en na een uurtje besluiten we toch ook nog even naar het meer te gaan. In het water voor de camping liggen allerlei grote opblaasattracties zoals een trampoline en klimballen en ondanks dat beide heren even moeten wennen aan het zwemmen in natuurwater (‘mam, er zitten hier VISSEN!’) wint het enthousiasme het uiteindelijk van de voorzichtigheid. Er wordt gesprongen en gedoken en vooral de jongste is het water niet uit te krijgen. Onze huispuber is er om een uur of 19.00u klaar mee, of nou ja, heeft HONGER. (En wanneer je puber honger heeft, kan je hoog en laag springen, hij wil dan eten... NU! ).

We eten vandaag bij de caravan en na het eten wandelen we nog even naar het terras voor koffie voor ons en een extra ijsje voor de kids.

Het begint al te schemeren als we weer terug bij de caravan zijn, dus spelen we bij kaarslicht nog een spelletje ‘saboteur’ (kaartspel a la wie is de mol, waar onze kids groot fan van zijn) en dan is het toch echt tijd om te douchen en de bedjes op te zoeken. Nu (22.56u) zit ik nog lekker buiten om met het geweldige uitzicht op alle lampjes tegen de bergen, nog gauw ons verslag van vandaag te maken, al vrees ik dat ook mijn oogjes niet heel lang meer open zullen blijven... welterusten!?