weernaaritalie.reismee.nl

Dag 6; Lucca goes Lucca

Geen wekker vandaag, toch zijn we op tijd wakker. Eerst sportief in het zwembad aan de slag, hardlopen durf ik hier niet goed aan; smalle bergweggetjes + serieuze hoogteverschillen + Italianen in autootjes die denken dat ze de rally van MonteCarlo aan het rijden zijn = geen goede combi. Daarna ontbijten en plannen voor de dag maken. Voor vandaag 2 dingen die naar voren komen, zwemmen in het ‘bovenste zwembad’ (de camping is gelegen op meerdere terrassen en op het bovenste deel ligt een groter zwembad met allerlei jetstreams etc.) en naar Lucca, uiteraard om de gepersonaliseerde souvenirs weer in te slaan. Normaal plannen we dit soort stadsbezoekjes in de ochtend i.v.m. de warmte, vandaag is er voor de middag bewolking voorspelt, dus genieten we eerst nog even van de zon, het water en een boek bij het zwembad. Pas na de lunch (yep, voor de oplettende lezers van gisteren; voor de jongens idd de pizza’s die gisteren over waren ) gaan we op pad.

Lucca ligt op een klein halfuurtje rijden van de camping en parkeren is een eitje, het is duidelijk nog geen hoogseizoen hier. We moeten door een soort tunnel in de stadswallen naar binnen en daar treffen we een soort gangenstelsel waar een kunsttentoonstelling is, vooral een reusachtige monnik maakt indruk in deze stille ondergrondse gang. Buiten wandelen we eerst een stuk over de stadswal en gaan dan de kleine straatjes in op zoek souvenirs. Uiteraard ontbreekt ook een ‘gelato-stop’ niet aan dit stadsbezoek, je bent tenslotte niet voor niets in Italië. Uiteindelijk zijn we tegen 5-en weer op de camping, waar de jongens nog even het zwembad in duiken, terwijl wij onder de luifel (papa) en in de hangmat (mama) weer wat hoofdstukken lezen in onze boeken. Lucca wil daarna nog even bij de speeltuin en bibliotheek met boeken en spelletjes gaan kijken, en onze huispuber voelt daar uiteraard niets voor, dus die blijft verscholen achter zijn nieuwe Ray-ban liggen chillen in de zon .

We eten vandaag makkelijk; built-your-own-burger. Broodjes en hamburgers van de skottel en een schaal sla-tomaten-komkommer-kaas-bacon-etc op tafel en dan je zelf je hamburger bouwen, altijd een succes, McDonald’s is er niets bij.

Nadat we nog even op het terras koffie hebben gedronken spelen we een paar potjes ‘Saboteur’, zoals ik al eerder schreef een soort kaartspel a la ‘wie is de mol’ en ‘weerwolven van wakkerdam’ en vooral heel grappig vandaag dat vooral de jongste nog even aan zijn pokerface moet werken. Al bij het trekken van de kaart waarop stond dat hij die ronde de ‘saboteur’ van het spel was verscheen er zo’n grote lach op zijn gezicht dat het bijna leek alsof er boven zijn hoofd een neonverlichte pijl naar hem wees !

Inmiddels is het 22.15u en alweer even donker en hebben de heren verplicht hun bedje in de caravan opgezocht. Weer een dag voorbijgevlogen…!

Wilhelmien

Heerlijk Lucca, dat je naar de plaats bent geweest die naar jou vernoemd is! ( of was het juist andersom) Hopelijk heb je mooie souvenirs meegenomen die je na de vakantie zeker komt showen. In Kaatsheuvel was alles oké en de plantjes hebben buiten ook wat water gekregen want het zou toch leuk zijn om courgettes te zien na jullie vakantie. Slaap lekker en morgen op naar weer een superfijne dag. Kijk weer uit naar het volgende verhaal.

Toos

Weer een mooie vakantiedag zo te lezen. Maar ik ben toch wel blij dat je zo verstandig bent om daar niet in je eentje te gaan hardlopen. Gewoon samen met je mannen door Lucca struinen is ook goed voor de conditie denk ik. Wekterusten en ik kijk alweer uit naar je volgende verslag.