weernaaritalie.reismee.nl

Dag 9; Genieten van zon en Montecatini Alto

Na de drukke en lange dag van gisteren, doen we het vandaag rustig aan, het moet tenslotte wel vakantie blijven. We slapen lekker uit, en daarna wordt het niet echt spannender. De jongens duiken al vroeg het zwembad in en wij genieten van een boek in de hangmat (ik) en onder de luifel, fijn dat we ze vanaf hier toch een beetje in de gaten kunnen houden, of nou ja, de jongste in elk geval. Ze komen regelmatig terug om onder de luifel te tekenen, kleuren en de oudste is een nieuw kaartspel aan het ontwikkelen, inclusief het schrijven van de handleiding. We lunchen bij de caravan en de middag verloopt eigenlijk hetzelfde als de ochtend; met eigenlijk helemaal niets… heerlijk!

Rond 19u tijd om te koken, pasta met zalm en spinazie dit keer en na het eten gaan we toch nog even op pad. We rijden naar Montecatini Alto op nog geen 2 km van de camping. Een ieniemienie stadje bovenop de berg met klein pleintje vol restaurantjes. We eten een ijsje bij de gelateria en gaan dan net buiten het dorp op een terras genieten van de zonsondergang. Het uitzicht op het dal, de heuvels en het dorp beneden is geweldig en zelfs de jongens kijken fanatiek en herkennen dingen waar we geweest zijn. De oudste stelt voor om een timelapse te maken van de zonsondergang, erg leuk om zo terug te kijken, het ging al snel, maar dan lijkt het nog sneller. Nu nog lekker bij de caravan genieten van een spelletje en dan zijn we morgen weer helemaal uitgerust voor nieuwe dag met vast weer een heleboel nieuwe dingen te ontdekken!