weernaaritalie.reismee.nl

Dag 13; Molina - watervallen

Op tijd wakker en helaas geen heuvels meer en zelfs geen Italiaanse autocoureurs langs het meer hier, dus geen excuses en de dag gestart met een dikke 5km hardlopen. En als je dan denkt dat je de enige gek bent om 07.00u(!) ’s ochtends, nope, het was bijna filelopen…

We willen vandaag op pad en i.v.m. de warmte vinden we het fijn dan op tijd te gaan, dus om 08.45u zijn we onderweg. We gaan vandaag naar het Molina-watervalpark, op een kleine 45min rijden van de camping. Het park is gelegen in de bergen en in het natuurpark zijn 3 wandelroutes uitgezet die (bergop en bergaf) leiden door geweldige natuur, bossen en langs meerdere prachtige watervallen en grotten. We drinken nog even wat, slaan een extra fles water in en beginnen dan vol goede moed aan de zwaarste zwarte route. De lengte zou ongeveer 3,6km zijn, maar door de vele hoogteverschillen, en bijhorende klimpartijen staat er ongeveer 2u voor. We kopen de jongens heel pedagogisch verantwoord om door ze die gave stenen in het vooruitzicht te stellen als ze goed door blijven lopen… Dat doen ze dan ook super, zeker als je bedenkt dat de grote traptreden voor mij al zwaar waren laat staan voor onze 8-jarige met korte beentjes. Natuurlijk stoppen we ook regelmatig om wat te drinken en vooral te genieten van alle natuurschoon. Hoogtepunt voor de jongens was wel de megagrote schommel, waarbij je het gevoel hebt zo tegen de waterval aan te schommelen. Omdat deze al ver op de route ligt, voelt ook dit als een beloning op zich. Op een andere plaats is normaal ook een tokkelbaan over het water, maar deze was helaas ‘under construction’. Het voelt toch wel een beetje als een overwinning voor ze als we weer bij het beginpunt zijn en dan voelt die mooie steen uit het souvenirwinkeltje eigenlijk ook wel een beetje als een medaille. Zeker als je bedenkt dat toen ook nog bleek dat we de hele route in iets meer dan 1,5u hebben gelopen.

Net na 12u rijden we weer terug richting camping en doen nog even snel wat boodschappen nu we toch in de auto zitten. Terug op de camping tijd voor lunch en een welverdiende siësta en daarna natuurlijk weer lekker afkoelen bij het zwembad.

We eten vanavond bij het restaurant op de camping, met uitzicht op de ondergaande zon aan het meer en bovenal de lekkerste pizza van Italië volgens onze jongens; pizza met frietjes en knakworst.

Nu (21.50u) zitten de heren weer fanatiek te kolonisten en is het tijd voor mama om de blog weer even bij te werken, want we hebben sinds vandaag ook weer redelijke wifi. Kortom, we genieten nog even van de zwoele zomeravond!

Wilhelmien

Wat een heerlijke dag vandaag. En goed bezig, hardlopen en dan ook nog fanatiek een wandeltocht aangaan. Maar de beloningen zijn er niet minder om, een mooie steen, lekker eten in het restaurant. En wat ook bijzonder is is al die spelletjes die jullie spelen. Had al een foto op Facebook voorbij zien komen van een mooie waterval zal zeker een fijne route zijn geweest. Nog een fijne avond zolang hij nog duurt.

Nicolet

Heerlijk om te lezen , het is nig gezelliger ala de krant smorgens lekker met een kopje koffie erbij. Wat hebben jullie een geweldige vakantie ! Geniet er nog van