weernaaritalie.reismee.nl

Dag 15; Sealife & 'Meer-life'

Na ons gebruikelijke ochtendritueel beginnen we de dag rustig. We hebben gisteren in Gardaland voor minder dan de helft van het geld kaartjes kunnen kopen voor Sealife wat op hetzelfde terrein ligt, dus daar willen we vanmiddag (op het warmst van de dag, want lekker airco) naartoe.

In de ochtend dus niets bijzonders; Lucca gaat knutselen bij de miniclub, we lezen wat, spelen het zoveelste spelletje en voor we het weten is het alweer tijd voor de lunch.

Na de lunch dus op pad, op naar Sealife. Het gebouw ligt een beetje verscholen achter op het parkeerterrein van Gardaland, maar omdat het niet druk oogt, kunnen we de auto er bijna voor de deur zetten. Eenmaal binnen en voorzien van plattegrond en de heren van een soort quiz, bewonderen we de vele vissen in de aquaria. Het eerste stuk bestaat uit ‘Gardameer’, dus vissen die hier in het meer zwemmen. Oeps… die zijn toch wel flink, ben benieuwd of onze heren daar het water uberhaupt nog ingaan… Daarna worden de aquaria steeds tropischer. Vooral het laatste grote bassin, waar je eerst met een tunnel onderdoor loopt, maakt veel indruk. Uiteraard de verschillende haaien, maar ook de grote roggen, die wel lijken te vliegen zijn favoriet. In het laatste stuk is nog een soort informatiehoek waar de jongens een heus haaienei vast mogen houden en ook de Nemo-visjes houden een geweldige aantrekkingskracht.

Na een 1,5u hebben we het wel gezien en rijden via een tussenstop bij de supermarkt terug naar de camping waar we besluiten de vissen toch maar eens in het echt te gaan bekijken. We kopen bij de supermarkt natuurlijk nog wel 2 schepnetten, in de hoop dat die vissen zich ook laten vangen.

Waterpret alom, vissen iets minder, we zien wel van die hele kleine mini-exemparen, maar die laten zich mooi niet vangen. Binnen 10 minuten zijn de schepnetten dus veranderd in een soort basketbalnetten waar van een afstandje steentjes in gegooid worden. De jongste zwemt ook fanatiek met papa door het meer, de oudste zit met zijn hoofd waarschijnlijk nog bij die xl-formaat vissen en vindt heupdiepte wel genoeg voor vandaag. Verder dobberen we natuurlijk lekker op een luchtbedje (of ben ik nu betrapt dat ik dat water in dat meer ook helemaal niets vind..?), lezen een boek op het strand en de heren spelen nog wat op de rotsen en het is alweer bijna 18.30u als we weer naar de caravan verhuizen. We koken lekker bij de caravan, en wandelen daarna nog even naar voren op de camping voor een ijsje en de mini-disco.

Ook de avond vliegt dus weer voorbij, ben benieuwd wat morgen weer gaat brengen…

Toos

Wat hebben jullie toch al veel gezien (en genoten).

Wilhelmien

Heerlijk zo'n dagje vissen kijken en proberen te vangen! En dan die Lucca die is al aardig bruin zo te zien ik neem aan Timo en papa en mama ook? Wens jullie nog veel fijne dagen toe.

Yvette

Ik heb onze kinderen ook nog niet verteld dat er ook slangen in het meer zwemmen.
Dus blijf maar lekker op je luchtbedden drijven of genieten van heerlijk doorzichtig chloorwater. ?

Elle

Leuk om al jullie belevenissen mee te lezen☺️☺️