weernaaritalie.reismee.nl

Dag 17; Shoppen in Affi

We hadden vooraf geen plannen voor vandaag, dus geen wekker en heerlijk uitgeslapen. Pas tegen 10u zitten we aan het ontbijt en overleggen we wat we vandaag willen doen. Het is de laatste dagen wat warmer (en zelfs wat benauwder voor ons gevoel) dus het zwembad eindigt met stip op 1. Als we de ontbijtboel en de afwas hebben opgeruimd wandelen we dus op het gemakje naar het zwembad. We vermaken ons prima, de jongens maken de glijbaan meerdere keren onveilig en natuurlijk is het een sport papa of mama zo onopvallend mogelijk te benaderen en vervolgens te soppen.

We lunchen bij de caravan en hebben afgesproken op het heetst van de dag naar Affi te rijden. Bij Affi ligt een groot shopping center, volledig voorzien van airco en niet onbelangrijk… een megagrote speelgoedwinkel. Wie onze vakantieblogs al langer leest of de kids een beetje kent, weet dat ze maar 1 uitje het allerleukst vinden; zich verlekkeren in de speelgoedwinkel. Iets kopen doen ze niet, maar ze kunnen als het moet uren dromend langs de stellingen lopen en zich verlekkeren aan alle felgekleurde prullaria. Onze huispuber merkt (terecht) op, wanneer ik wat ongeduldig word bij gebrek aan een koffiecorner, dat dit ongeveer is wat zij hebben als ‘ik zonodig weer kleding moet shoppen’… Hahaha, 1-0 voor hem…! In het toch al grote winkelcentrum zit een nog grotere supermarkt, dus doen we gelijk de boodschappen voor een BBQ vanavond als we weer op de camping zijn.

Daar terug aangekomen eerst lekker even chillen, nog even naar het meer om af te koelen en pas tegen 20.30u heb ik met behulp van onze kleine kok in de dop de eerste worstjes boven de hete kolen liggen. Natuurlijk is het allerleukst en -lekkerst de marshmallows die we naderhand nog lekker boven de laatste warmte van de bbq roosteren. Jongens en vuur; het blijft toch aantrekkingskracht hebben.

Als we ook deze maaltijd weer hebben opgeruimd is het al bijna tijd om te douchen en zit ook deze vakantiedag er weer bijna op.

Wilhelmien

Ja, papa en mama soppen is het leukste wat er is en zeker herkenbaar dat ze lekker in een speelgoedwinkel zich prima kunnen vermaken. maar jullie hebben je prima vermaakt en lekker afgesloten met een BBQ altijd leuk. Fijn zo'n hulpkokje.