weernaaritalie.reismee.nl

Dag 18; Wandelend naar Peschiera

Het beloofd ook vandaag weer een warme dag te worden, dus wanneer ik terug ben van mijn vroege rondje hardlopen langs het meer, tijd om uitgebreid en op het gemakje te ontbijten. Door mijn bezoekje aan Peschiera een paar dagen geleden weten de jongens dat er daar Engelstalige Pokemon en Magic-kaarten te koop zijn (tot nu toe waren alle kaarten die we zagen in het Italiaans) en aangezien beide spellen bij de heren erg populair zijn willen ze natuurlijk ineens naar Peschiera. We besluiten in verband met de warmte dit uitje voor vanavond op de planning te zetten en overdag lekker op de camping te blijven.

Onze 8-jarige wil graag naar de miniclub om te knutselen en intussen zoeken wij vast een plaatsje bij het zwembad. We vermaken ons ook vandaag weer prima aan de waterkant. Lekker met een boek op een bedje, al dan niet onder de parasol, op zijn tijd lekker afkoelen in het water, spelen met de bal en ga zo maar door. De tijd vliegt echt om en tegen 14u terug naar de caravan voor de beloofde pannenkoekenlunch. Hoe leuk is het dan als blijkt dat de pannenkoeken die we op de skottel maken zelfs te groot zijn voor de grootste borden van ons caravan-inventaris.

We laten de lunch zakken tijdens een echte Zuid-Europese siesta en voor 1x mogen de jongens een film kijken op de Ipads.

Nadat we fris gedoucht en omgekleed zijn, kunnen we op naar Peschiera. We gaan te voet, wat best een behoorlijke wandeling is (4km heen, daar rondwandelen, 4km terug), maar met de auto naar een dorpje rond etenstijd en dan ook nog een parkeerplaats vinden, is ook best een prestatie. En de heren doen blijkbaar best veel om zonder te mopperen mee te wandelen voor een setje kaarten, hihi. De wandeling op zich is ook echt mooi. Het eerste stuk vanaf de camping is heel rustig en hoe dichter we bij Peschiera komen, hoe drukker het wordt. Natuurschoon wordt vervangen door voor de heren ook een best indrukkende jachthaven en weer even later lopen we via de stadswal Peschiera binnen. Het is heerlijk slenteren door de kleine, nauwe straatjes met volop winkeltjes, barretjes en terrasjes. Het duurt even voor we het juiste winkeltje gevonden hebben, maar uiteindelijk wordt het geduld uiteraard beloond. We eten lekker op een terrasje in de stad en is al over 21u als we, allemaal voorzien van een heerlijke Italiaanse Gelato, weer beginnen aan de wandeling terug naar de camping. Er wordt druk gekletst onderweg en als we halverwege zijn en het toch al echt donker begint te worden, vindt vooral de jongste het toch ook wel een beetje spannend zo op dat donkere pad langs het meer. Toch lopen ze ook nu weer prima mee door en voor we er erg in hebben zijn we weer bij de camping. Snel nog even wat drinken en dan oogjes dicht en snaveltjes toe…

Wilhelmien

Wat een grote jongens zeg, zo'n eind wandelen en dan ook nog in het donker terug. Trots op jullie! Maar volgens mij zijn jullie goed beloond en hebben jullie lekker gegeten en als toetje ........ weet echt niet meer de hoeveelste dat was. Maar het smaakt nog steeds goed. Dat wordt afkicken als jullie thuis zijn !