weernaaritalie.reismee.nl

Dag 14; Gardaland

We zijn op tijd wakker en tijdens het ontbijt overleggen we wat we vandaag willen gaan doen. Bovenaan het verlanglijstje van de jongens staat al sinds we hier zijn, of beter gezegd sinds ze weten dat we weer naar Italië op vakantie gaan, een bezoekje aan Gardaland, een pretpark op hemelsbreed nog geen kilometer van de camping. Omdat het vandaag een wat bewolkte dag zou zijn, met mogelijk zelfs een spatje regen, lijkt ons dat een prima plan. Een uurtje later zitten we dan ook in de auto in de legendarische-gardameer-file (de doorgaande weg rond het meer kan behoorlijk vast staan, zeker als er bijvoorbeeld ergens markt is en laat die nou net vandaag in Peschiera del Garda zijn). Na 10 minuten file kiezen we eieren voor ons geld, keren om en rijden via kleine binnenweggetjes naar het parkeerterrein, lang leve de navigatie!

Nadat we de kaartjes hebben aangeschaft wandelen we het park in en gaan als eerste naar ‘Fuga da Atlantide’ een soort boten die een soort splash maken en tussendoor door een Griekse verzonken stad lijken te varen. We komen er heerlijk nat uit en besluiten de ‘Jungle Rapids’ (soort Piranha voor Eftelingkenners) er maar meteen achteraan te plakken. Daar krijgt vooral de oudste de volle laag, tot op zijn onderbroek doorweekt stapt hij uit… Daarna volgen wat achtbanen, al heeft de jongste het wat lastig als blijkt dat je voor een aantal exemplaren 1.40m moet zijn en hoe hard hij ook meet, hij redt het helaas niet.

We stoppen regelmatig om wat te eten of te drinken en de tijd vliegt voorbij. Het park heeft ook een aantal shows, waarvan we er 2 doen; Gardaland on broadway in het theater en ‘Magic Elements’. De laatste wat werkelijk spectaculair; vuur, water, dans, acrobatiek, betoverende lichten, kippenvel… Het is vandaag niet zo druk, we hoeven maximaal 25/30 minuten te wachten en dat maakt dat we op het gemakje toch het hele park kunnen doen en omdat het heerlijk weer is besluiten we ook de avond te blijven (het park is tot 23.00u open). De jongste heeft het restaurant voor vanavond gekozen met de voor hem al geweldige naam; T-REXtaurant. Erg grappig concept; je bestelt aan tafel en wanneer je eten klaar is gaat er een zwaailicht op je tafel en sirene af en moet je je eten zo snel mogelijk ophalen, zodat de T-rex het zogenaamd niet te pakken krijgt. Pret alom natuurlijk!

Het is al na 22.00u als we weer richting uitgang en auto lopen, naar niet voor we nog een bezoekje hebben gebracht aan ‘peppa-pig-land’ waar ze zich vanmorgen nog te oud voor voelden. Stiekem vindt vooral de jongste dat nog wel leuk, maar houdt zicht stoer bij zijn grote broer. Die paste zich nu weer heel lief aan en ging mee in de luchtballonen, bootjes en in het huis van Peppa op zoek naar aardbeien voor de pannenkoeken. (Stiekem vond ie het volgens mij ook nog wel leuk, maar dat geeft een puber uiteraard niet toe.)

Omdat het al tegen 23.00u loopt als we weer bij de caravan zijn, meteen tijd om te douchen en de bedjes op te zoeken, morgen maar even lekker uitslapen. Buona Notte!

Yvette

Klinkt als een heerlijk dagje uit!

Toos

Weer een top dagzo te lezen.

Els

Wat een heerlijke dag?

Wilhelmien

Nou,nou, wat kunnen jullie iemand jaloers maken! Wat moet dat Gardaland geweldig zijn om doorheen te gaan, ik zie alleen maar lachende gezichten zelfs van Marcel. En één troost Lucca je wordt van zelf 1.40 meter, een goede reden om nog een keer terug te gaan naar Italië en voor nu eet maar veel pizza en gelatto dat zal zeker meehelpen. En wat zat er in de koelkast Lucca, je paste er zelf in!